Nie da się ukryć, że rolki czyli krótkie filmy totalnie przejęły w ostatnich latach media społecznościowe. Równie pewne jest to, że w najbliższym czasie na pewno nie zniknął. Wręcz przeciwnie.
Popularność krótkich treści wideo będzie dalej rosła w 2023 roku. Statystyki wskazują jasno, że aż 90% globalnych marketerów zamierza zwiększyć swoje inwestycja w krótkie filmy w najbliższym czasie.
Chociaż większość REELS w sieci pełni funkcje czysto rozrywkowe to coraz częściej wykorzystuje się je do reklam. Ich reklamowy potencjał wynika z tego, że przechodzą od razu do konkretów i sieją ziarno zainteresowania. A przynajmniej tak być powinno!
Moja praca jako twórcy krótkich treści video polega na tym, aby użytkownik do którego kierujesz treści zapamiętał Twoją markę lub przesłanie które niesiesz światu.
przykładowe rolki dla moich klinetów
CZYM WŁAŚCIWIE SĄ ROLKI / REELS?
Definicja REELS może obejmować każdy film który ma mniej niż 60 sekund. Chociaż w świecie social mediów dokładna długość krótkich filmów różni się w zależności od platformy. Optymalna długość rolek wynosi od 30 do 60 sekund.
Jakie korzyści płyną do Ciebie kiedy wykorzystujesz rolki w swojej strategii dotyczącej treści?
Filmy są chętnie udostępniane przez ludzi
Chyba największą zaletą wykorzystywania krótkich materiałów wideo jest to, że naprawdę potrafią one zatrzymać uwagę widza.
Kto kiedykolwiek otworzył TikToka ten wie o czym mówię! Chcesz tylko zerknąć, a budzisz się po godzinie dalej zanurzony w otchłani tiktokowych rolek.
Instagram reels można bardzo łatwo udostępniać
Krótkie filmy można z łatwością polecać i przesyłać dalej każdego dnia. Właśnie dlatego marki inwestują w tego typu treści video chcąc zwiększyć świadomość o swoim przesłaniu. Zdają sobie sprawę z tego, że krótkie formy video będą się szybciej rozpowszechniać przez co łatwiej będzie zaangażować klientów w interakcje z firmą.
Publikuj swoje filmy, oznaczaj je hasztagami i obserwuj jak rośnie zaangażowanie.
Krótkie i lekkostrawne
Krótkie, zwięzłe i na temat. Rolki nie wymagają od widza zbytniej uwagi. Krótkie materiały video dostarczają w ekspresowym tempie potrzebnych informacji. Dosłownie w 60 sekund możesz się uczyć, bawić, rozbudzić swoje zainteresowanie.
Ta funkcjonalność sprawia, że jest to idealny format dla twórców, którzy chcą wnieść wartość dla swoich odbiorców którzy dziś tak bardzo mają ograniczony czas.
Spontaniczność
Gdziekolwiek jesteś, cokolwiek przyjdzie Ci do głowy zawsze możesz wyjąć telefon i nagrać sytuację lub Twoje błyskotliwe myśli, które oprawione dobrym montażem stworzą wciągają treść na social media. Ludzie kochają spontaniczność.
Montaż filmów z YouTube - przerabianie na rolki
Dzięki atomizacji czyli rozbijaniu długich filmów z Twojego kanału YouTube mogę wyodrębnić najlepsze, istotne fragmenty z których możesz korzystać publikując je na takich platformach jak Instagram, TikTok, Facebook czy LinkedIn.
Co to oznacza dla Ciebie?
Przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Z jednego filmu możemy video w formie rolki, zamiast tworzyć je od zera.