Idealny instagram przede wszystkim powinien być prowadzony w przemyślany sposób więc warto pokusić się i obrać mała strategie w prowadzeniu swojego instagramowego profilu. Instagram bezsprzecznie podbił świat, a od roku 2010 jest ulubioną i najchętniej wybieraną aplikacją mediów społecznościowych. Większość z nas to jego zapaleni użytkownicy i na jego platformie publikujemy coraz więcej treści. Od naszych selfiaków, jedzenie, fotki z wakacji czy działania marketingowe. Spektrum działania jest tutaj bardzo szerokie ponieważ z ponad 1,3 miliarda użytkowników naprawdę jest z kim się dzielić treścią. Możesz wprowadzać dodatkowe, nietypowe urozmaicenia, aby się wybić np. podzielić zdjęcie na równe części i dodać jako siatkę na profil!
Dzisiaj omówimy kilka punktów. Jak sprawić, żeby Twoje konto na instagramie było coraz lepsze
Przeczytasz tutaj o
Idealny instagram to przede wszystkim estetyka
Przede wszystkim zanim zaczniesz skupiać swoją uwagę na hashtagach oraz innym bardziej zaawansownym działaniem najlepiej było by zadbać o schemat kolorów w których będziesz publikować swoje kolejne zdjęcia. Kiedy zatroszczysz się o dopasowaną i przemyślaną kolorystykę Twój profil będzie wyglądał spójnie. Z pewnością robi to dobre wrażenie kiedy inni użytkownicy wchodzą na Twój profil. Bez wątpienia to przykuwa ich uwagę. No i zachęca by zostać na Twoim profilu na dłużej.
Estetyka na instagramie - kąt przy fotografowaniu
Bez wątpienia nie tylko sam kolor jest istotny, aby zachować spójność. Możesz również skupić się, aby przy robieniu swoich zdjęć fotografować zawsze z podobnego kąta. Najpopularniejsze wykonywane zdjęcia to: zdjęcia wykonywane z góry, z boku, osoba spoglądająca w górę lub ogólnie trzymanie aparatu pod wybranym kątem.
Estetyka na instagramie - spójna historia publikowanych fotografii
Warto interesować swoimi wpisami inne profile. Pod dodaną fotografią warto opublikować opis który przybliży jej historię lub opowie coś ciekawego. Szczerość i autentyczność – to jeden z najlepszych sposobów na rozwój Twojego instagrama. Twórz treści które wciągną ludzi i którymi mogą się trochę przejąć. Pozwól, aby Twój obserwator stał się częścią Twojej historii.
Lokalizacja na fotografiach
Ciekawym sposobem na rozwój instagrama jest również zamieszczanie na insta postów z ciekawych lokalizacji. Oczywiście spotykałem fajne profile które opowiadały historię jakiegoś miejsca i cała tematyka krążyła wokół niego. W rezultacie przykładem mogą tutaj być profile osób które podróżują po górach, fotografują dziką naturę czy po prostu pokazują zakamarki swojego miasta w którym mieszkają.
Temat fotografii i treści na instagramie
Tak jak w przypadku wyboru lokalizacji fotografii, Twój fan może zwrócić uwagę na Temat którego się trzymasz. W social media niektórzy prowadzą konta wokół jednego tematu np. o kawie, ubraniach czy sporcie. Nie musi to być tak, że każde zdjęcie traktuje tylko o tym, ale kiedy masz obrany content wpasowany w użytkownika ludzie zechcą za Tobą podążać i inspirować się Tobą.
Bardzo podoba mi się instagram użytkownika @withluke który fotografuje naturę. Sam przyznasz, że ciężko oderwać oczy
Prawidłowa edycja i wymiar publikowanych fotografii
Dodawaj ładniejsze zdjęcia, poprawnie zoptymalizowane. Istotnie, powinieneś znać aktualne wymiary zdjęć na instagram a następnie przygotować je w odpowiedni sposób. Jeśli nie wiesz jak zmienić rozmiar zdjęcia na instagramie zapoznaj się z tym artykułem.
Idealne konto na instagramie - strategia hashtag
Algorytm instagrama skupia się na tagach i trendach. Udzielę Ci kilku porad bo w dodawaniu tagów by zdobyć popularność to nie takie hop siup jak mogłoby się wydawać. Przede wszystkim trzeba zrobić mały research, znaleźć odpowiednie hashtagi w których będziesz chciał się wybijać i zdobywać wysokie rankingi w wynikach wyszukiwania.
Zauważyłem taki trend, że większość osób dodaje najbardziej popularne angielskie tagi typu #picoftheday #dailyphoto #goodvibes itp. Nie biorąc pod uwagę, że ciężko będzie wygenerować z nich zaangażowanie. Ponieważ są bardzo populane i Twoję fotografię będą się gubić w zakładce OSTATNIE. Warto zrobić sobie listę hashtagów które będziemy systematycznie powtarzać. I nie będą one zbyt popularne i będziesz mógł utrzymać się w nich w wysokich pozycjach.
Twój idealny instagram powinien mieć kalendarz treści - zaplanuj content
Niezależnie od tego czy Twoje instagramowe życie kręci się wokół marketingu, influencera czy zwykłego użytkownika. Który chcę zdobywać odbiorców musisz systematycznie wrzucać treści. Kluczem do sukcesu jest tutaj bez wątpienia kalendarz treści. Prościej mówiąc, warto zaplanować sobie na początek, że będziesz dodawał treści dwa razy w tygodniu i wybrać dane dni. I się tego trzymać! Po pewnym czasie przyzwyczaisz swoich odbiorców i sami będą z uwagą obserwować Twój profil, aby zobaczyć kolejny post. Musisz to sprawdzić!
Nie musi to być nic wymyślnego, możesz prowadzić swój harmonogram postów w zwykłym kalendarzu google. Większość zaawansowanych profili na instagramie i facebooku ma zaplanowaną treść i instagram stories nawet na dwa miesiące wprzód! Ho! Na tym właśnie polega odbra strategia. Pamiętaj, systematyka popłaca we wszystkim. To życiowa prawda.
Dodawaj krótkie materiały wideo na swój profil
Wbrew pozorom na insta ciekawią ludzi nie tylko modne drogie ubrania, ale właśnie zwykłe codzienne życie. Społeczność chce poczuć, że są tacy jak Ty! Ludzie to uwielbiają i możesz to pokazać za pomocą IGTV czy stories. Oczywiście możesz zainteresować swoich followersów innnymi treściami np krótkim poradnikiem. Często widzę jak moja dziewczyna ogląda poradniki typu 'przygotuj się ze mną’, oglądając rolki na temat jak zrobić dany maikjaż czy zrobić fajne selfie. Za pomocą video możesz możesz dotrzeć do milionów profili w serwisie tworząc hipnotyzujące treści i zyskać ogromną rzesze fanów. Tak! Ty też możesz stać się influencerem.
Zoptymalizuj biografię i profil, pozwól zobaczyć czym się zajmujesz
Kolejną ważna wskazówką które wyróżni Twoje konto jest dobrze zoptymalizowana biografia na Twoim koncie. Osoba odwiedzająca Cie na insta na wejściu powinna dowiedzieć się podstawowych informacji na Twój temat. Dobrze jest się przedstawić, może podać swój wiek, zainteresowania i branże jeśli zajmujesz się biznesem. Daj się poznać! Pozwól się polubić!